Tinggalkan jejak di Shoutbox yea.. Thanks(^-^)

" Let me solve your question about 0.5% of myself"

My photo
Malaysia
"Well, I'm extremely known as Nisya Ismail born on 7th June 1994 live for twenty years old who always won't care what is on your mind and hate to know something that is out of my business. Just a simple girl who loves to sing as it is half of my life. I'm a very sensitive but an EGOis girl as I'm the youngest daughter and also children in my beloved family. I was one of God's creations born to be a fashion lover also adored with all my pretty cute things and surprising, by seeing their pictures' spontaneously will make me crazy screaming on that time. Only ALLAH knows me better, definitely you have no right to judge for who I am or what should I do. I care much about the things I love, it could be anyone or anything: as the illation; it's everything. Be grateful with what ALLAH had grace to you in this transient world and yes, it is lasting for a short time only. I have a strong dislike for a person such as fakers, cheaters, etc. 'Fakers' are trying their hardest to be someone else and I know some of them is the one of you here, especially fakers who always steal the others' style. Hey darling, can you please use your brain and find for your own idea or identity, wannabe's."

Malam Yang JIWANG ;)


Malam ni nisya nak berjiwang jer. Sama dengan jiwangnye lagu yang diputarkan dalam blog ni. *Jangan mengada - ngada nak SPOILkan mood nisya!* Hoho hoho hoho ;p Jom same - same layan kisah ni ;)



Seorang bapa bertanya kepada bakal menantunya :
"Kenapa engkau nak kahwin dengan anak pakcik? Bagi 7 alasan"

 Bakal menantunya jawab :
1- Dah jumpa pasangan hidup, harus dipercepatkan kahwin (hadis).
2- Nak jaga mata, hati dan kemaluan.
3- Nak ikut sunnah, kahwin, ajal bila - bila masa sahaja.
4- Nak dapat zuriat yang dapat bahagiakan dan doakan kami, mati bila - bila masa sahaja.
5- Dapat beribadat dengan pahala yang berganda bila sudah punyai isteri, sedangkan memandangnya sahaja sudah dapat pahala.
6- Dapat merasai tanggungjawab sebagai suami dan menjadi seorang yang berfikiran lebih matang serta bijaksana dalam urusan menyara keluarga.
7- Nak ambil amanah ibu dan ayahnya serta menjaga dan mendidiknya dengan kehidupan agama.
8 - Saya CINTA dan SAYANGkan anak pakcik. ♥

Nisya harap bakal suami nisya pun akan jawab camni dekat abah nisya nanti. Huehue~ *pasangan pun belom jumpa lagi*. ;p takpe2, bersabar itu penting ^-^



Petang yang sejuk selepas hujan..
Suami : Abang mandi dulu yea..
Isteri : Mandi la..
Suami : (masih duduk lagi) Abang mandi yea..
Isteri : Iyee, pergilah mandi bang..
Suami : (masih duduk dan berbisik di telinga isterinya) Abang mandi yea syg..
Isteri : Isyhh..Iye la iye la..Mengade..hihi..JOM.
Suami : Yeayyyy..Meh abang dukung.heee [>.<]
p/s : Suami biasanya kurang menzahirkan apa yang diingininya, tetapi isteri biasanya akan dapat memahami apa permintaan, kesukaan dan ketidakselesaan suaminya. Hebatkan? Hargailah isteri anda.. Insya-ALLAH..

Ini pun SWEET. Nisya suka.. Huehuehue >.< Orait, tak boleh panjang - panjang, nanti kang tak pasal - pasal nisya *ter*bongkarkan segala isi hati nisya kat korang. Tak boleh tak boleh. Publisitiiii.. Satu lagi, nisya kan *brutal*. haha ;D (brutal pink - pink sweet gituu~). Orait, moral valuesnyee :-


sila click di gambar (>.<)


Penutup (tetibe je, tak pernah - pernah pun nak ade penutup dalam entry - entry sebelum ni kann. Hihi ;p) : 
"Hidup ini terlalu singkat untuk hidup dalam penyesalan. Hargai insan - insan yang menyayangi dan melayan anda dengan baik dan lupakan mereka yang tidak pernah berbuat sedemikian. Percayalah bahawa semua yang berlaku dalam kehidupan ini adalah bersebab. Jika anda mempunyai peluang, ambil ia. Jika ia mengubah kehidupan anda, biarkan. Tiada sesiapa yang mampu menjanjikan hidup yang lebih *mudah dan tenang*. Itu hanyalah omongan kosong mereka yang tidak tahu apa erti kehidupan. Sebaliknya ia akan menjadikan kehidupan ini lebih bernilai." ;)  

honestly, 
~cik nisya schewlala (^-^)~


Bubuii (,")


dah baca, silalah tick tahap kepuasan anda dan komen. terima kasih ;)

5 luahan hati si KACAK dan JELITA ^-^:

:) f!fAhSy!RaH :) said...

hohohooo !! kmbarku berjiwang le !! nak khwin lettuww !! haha

:) f!fAhSy!RaH :) said...

hohohoo!! kembarku berjiwang leww !! nak khwin lettuww !! haha :)

pha is said...

sweet je story tu... terutama part mandi.. hehehe

☻Cik N!sya Sch3wlala™☻ said...

@:) f!fAhSy!RaH :) haha. macam tahu2 je kembarku ini. insya-Allah. wahhh3. ;p

☻Cik N!sya Sch3wlala™☻ said...

@pha is huhu. ade2 j. anyway, sweet sgt kan? thanks sudi komen sini ;)

tinggalkan alamat di sini untuk sesi lawatan "Schewlala" :)

Copyright Protected© All Rights Reserved by Cik Nisya's Official Blog