Tinggalkan jejak di Shoutbox yea.. Thanks(^-^)

" Let me solve your question about 0.5% of myself"

My photo
Malaysia
"Well, I'm extremely known as Nisya Ismail born on 7th June 1994 live for twenty years old who always won't care what is on your mind and hate to know something that is out of my business. Just a simple girl who loves to sing as it is half of my life. I'm a very sensitive but an EGOis girl as I'm the youngest daughter and also children in my beloved family. I was one of God's creations born to be a fashion lover also adored with all my pretty cute things and surprising, by seeing their pictures' spontaneously will make me crazy screaming on that time. Only ALLAH knows me better, definitely you have no right to judge for who I am or what should I do. I care much about the things I love, it could be anyone or anything: as the illation; it's everything. Be grateful with what ALLAH had grace to you in this transient world and yes, it is lasting for a short time only. I have a strong dislike for a person such as fakers, cheaters, etc. 'Fakers' are trying their hardest to be someone else and I know some of them is the one of you here, especially fakers who always steal the others' style. Hey darling, can you please use your brain and find for your own idea or identity, wannabe's."

Ibu sumber inspirasiku =')

Nisya tersentuh sangat tengok rancangan Wanita Hari Ini di TV3 sebentar tadi. Video - video tantang ibu yang bersusah - payah mendidik kita dari kecil hingga dewasa walaupun tak terdaya, tak punyai wang dan penglihatan, tapi masih mampu memberikan anak - anaknya sebuah kehidupan. Terima kasih ibu. Jasamu memang tidak ternilai dengan apa - apa sekalipun. =') Namun, buat mereka yang mempunyai ibu yang bekerjaya, *i mean, kehidupan yang tidak terlalu susah* perlu juga taw hargai ibu bapa. Sebab tanpa mereka, kita tak akan wujud kat dunia ni. Nisya sentiasa berharap yang nisya tak akan menjadi anak yang tidak mengenang budi dan tak sedar dek untung. Insya-Allah, amin ya Rabbal Alamin... =')

TAPI, (huhu, sengaja guna *capsLk* untuk buat saspens ;p) Nisya juga terkilan dengan isu ibu dera anaknya yang baru berumur 10 bulan tu. Ada kan yang popular melalui video kat youtube dulu tu. Alhamdulillah, mujur ada insan yang berhati mulia sudi menolong. Kalau tak, tak tahulah apa nasib bayi tu. *sedih sedih* menitis air mata nisya bila tengok semua tu dalam akhbar dan berita. Moga ibunya itu akan bertaubat suatu hari nanti.
Oraitt, sambung balik! Pesan nisya, hargailah ibu bapa selagi kita dan mereka masih bernyawa. Kasih ibu ternyata akan membawa ke syurga =')

 

"Orang kata, aku lahir dari perut Mak..
Bila dahaga, yang susukan aku.. Mak..
Bila lapar, yang suapkan aku.. Mak..
Bila keseorangan, yang sentiasa menemani aku.. Mak..
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut.. Mak!
Bila bangun tidur, orang pertama yang aku cari.. Mak..
Bila aku merengek, orang pertama yang datang.. Mak..
Bila nak bermanja, aku dekati.. Mak..
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah.. Mak..
Bila bersedih, yang boleh memujukku hanya.. Mak..
Bila nakal, yang memarahi aku.. Mak..
Bila merajuk, yang memujukku hanya.. Mak..
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah.. Mak..
Bila takut, yang tenangkan aku.. Mak..
Bila nak peluk, yang aku paling suka peluk.. Juga Mak.."

~Sumber daripada DIA~

LEFT-click pada gambar ni untuk zoom ;)


"Lahirkanlah keikhlasan dari hati kita. Jangan nanti kita menyesal jika ibu sudah tiada, kita tidak pernah mengucapkan "sayang ibu/mak/mama/umi/bonda" kepada ibu tersayang.. Ingatlah wahai insan bergelar anak. =') Selamat hari ibu nisya ucapkan sekali lagi."

-TAMAT (,")-


dah baca, silalah tick tahap kepuasan anda dan komen. terima kasih ;)

0 luahan hati si KACAK dan JELITA ^-^:

tinggalkan alamat di sini untuk sesi lawatan "Schewlala" :)

Copyright Protected© All Rights Reserved by Cik Nisya's Official Blog