Tinggalkan jejak di Shoutbox yea.. Thanks(^-^)

" Let me solve your question about 0.5% of myself"

My photo
Malaysia
"Well, I'm extremely known as Nisya Ismail born on 7th June 1994 live for twenty years old who always won't care what is on your mind and hate to know something that is out of my business. Just a simple girl who loves to sing as it is half of my life. I'm a very sensitive but an EGOis girl as I'm the youngest daughter and also children in my beloved family. I was one of God's creations born to be a fashion lover also adored with all my pretty cute things and surprising, by seeing their pictures' spontaneously will make me crazy screaming on that time. Only ALLAH knows me better, definitely you have no right to judge for who I am or what should I do. I care much about the things I love, it could be anyone or anything: as the illation; it's everything. Be grateful with what ALLAH had grace to you in this transient world and yes, it is lasting for a short time only. I have a strong dislike for a person such as fakers, cheaters, etc. 'Fakers' are trying their hardest to be someone else and I know some of them is the one of you here, especially fakers who always steal the others' style. Hey darling, can you please use your brain and find for your own idea or identity, wannabe's."

Jerawat, Pimple, Acne, CipOp.... ;p


"Alamak! BESAUnyee CIPOP kat dagu aku ni. Iysh iysh, tak boleh jadi. Geram ni gerammm. PICIT!!!" (>.<#)

Grrrrrrrr~ aduss, sakit.
Cipop is Jerawat mengikut bahasa Sekolah Menengah Sains Tengku Muhammad Faris Petra. hoho hoho hoho *tetiber promote nama sekolah* 

Haha, orait, kembali kepada niat asal nisya meng"update" entry kali ini. Pernah tak korang alami situasi macam kat atas tu? Bagi sesape yang tak pernah mengalaminya memang nisya SALUTE lahh. Pandai korang jaga muka yer sampaikan secubit cipop pun tak pernah tumbuh kat kulit kann.. *nada jelez* ;p

Ok, ada setengah orang cakap cipop ni menyusahkan dan memalukan bila sudah naik banyak, banyak, banyak dan banyak serta banyak kat muka. Sampaikan ada yang sanggup tak mahu keluar rumah bila muka berjerawat kann. Betul ke? *Nisya teka jurr* ;p TAPI, cipop/jerawat ni tak boleh dibiarkan disebabkan kesannya yang boleh menjadi sangat teruk. Sampaikan pelbagai - bagai spesies cipop wujud sekarang ni kan. Jenis batu la hape la. Datang dari mana pun tak tahu nama - nama tu. Huhu.

 Tapi tahukah kita semua bahawa posisi jerawat boleh memberi petunjuk terhadap kesihatan kita walaupun bukan secara menyeluruh? Menarik bukan? Jom teruskan pembacaan~ ^___^


Jerawat kat DAHI



Haba badan yang melampau serta peredaran darah yang tidak baik menjadi punca kepada naiknya jerawat kat dahi kita. Orang yang ada jerawat kat dahi selalunya memiliki sifat yang panas baran. Untuk menghindarinya, dinasihatkan supaya menjadikan amalan untuk tidur awal dan bangun awal. Selain itu pastikan mendapat tidur yang mencukupi dan minum air mineral dalam kuantiti banyak setiap hari.
 

Jerawat kat HIDUNG


Kalau jerawat di batang hidung, ianya bermaksud tulang belakang kita mungkin bermasalah. Jika ia di hujung hidung mungkin disebabkan haba perut melampau dan sistem penghadaman yang tidak normal. Jika di salah satu hujung hidung pula boleh dikaitkan dengan ovari atau sistem reproduksi yang mempunyai masalah.
 


Jerawat kat DAGU


Kalau jerawat tumbuh di dagu, berkemungkinan fungsi buah pinggang telah terjejas atau sistem endokrin (rembesan dalaman) lemah. Untuk kaum wanita yang mudah mendapat jerawat di sekitar dagu mungkin berpunca daripada haid yang tidak teratur dan sistem peranakan yang bermasalah.


Jerawat kat PIPI


Jika jerawat tumbuh di pipi kiri, fungsi hati mungkin kurang lancar seperti dilanda masalah rembesan, menyahtoksin dan penghasilan darah. Jika di sebelah pipi kanan, fungsi paru-paru berkemungkinan tidak normal.



Jerawat kat BADAN (Belakang dan Depan)


Bagi jerawat yang tumbuh di belakang atau depan badan ia memberi petanda berkemungkinan sistem perkumuhan bermasalah, seperti terkena sembelit. Dinasihatkan supaya mengamalkan pemakanan yang sihat bagi memastikan toksin tersingkir dengan lebih baik.


Abeshhh~ Rase - rasenye mesti korang tengah belek - belek muka sekarang ni kan? Hoho. Takpee, teruskan membelek sampai puas hati. ;p 

Info ini telah diolah mengikut kesesuaian blog dan nisya dapatkan melalui sini~. Sila - silakan credit ;)

Babaiii~


dah baca, silalah tick tahap kepuasan anda dan komen. terima kasih ;)

2 luahan hati si KACAK dan JELITA ^-^:

pha is said...

erk? boleh caye ke? hehehe

☻Cik N!sya Sch3wlala™☻ said...

@pha is haha ;D entahlaa awk. ;)

tinggalkan alamat di sini untuk sesi lawatan "Schewlala" :)

Copyright Protected© All Rights Reserved by Cik Nisya's Official Blog